Afgelopen zaterdag trapte Club YLA zijn eerste wedstrijd in de Scooore Super League af tegen Standard Feminina. En het werd meteen een speciale: De match werd namelijk live getoond op Eleven Sports, maar ook voor de eerste keer in de geschiedenis van het vrouwenvoetbal van Club Brugge afgewerkt in het Jan Breydelstadion. De ploeg uit Luik werd met een klinkende 4-1 overwinning, voor het oog van 500 enthousiaste fans, van de mat gespeeld.
Daarnaast prijkten er ook nog eens twee prachtige merken op de shirts van de speelsters: Pepsi Max en nākd. Club YLA is het voorbije jaar uitgegroeid tot een toonaangevend, trendy en uniek merk binnen het vrouwenvoetbal, één van de snelst groeiende sporten ter wereld. De partnerships met Pepsi Max en nākd. zijn daarom van grote waarde in het groeiproces en de verdere professionalisering van het vrouwenvoetbal.
Marie Minnaert, middenvelder van YLA en de Red Flames, is enorm blij met en fier op de partnerships: “Zowel Pepsi Max als nākd. zijn grote en bekende merken, niet alleen in België maar ook ver daarbuiten. Voor Club YLA is het heel belangrijk dat zij willen samenwerken en investeren in het vrouwenvoetbal; het geeft duidelijk aan dat de interesse groeit en dat we op deze manier ook meer in de kijker kunnen lopen. Voor het vrouwenvoetbal is het echt een hele grote stap vooruit dat zulke merken in ons project geloven en mee willen werken om het vrouwenvoetbal groter te maken. Het is een hele eer om deze brands te mogen dragen. Daarnaast passen ze perfect bij het trendy en sportief professionele imago dat Club YLA wil uitstralen.”