Alle nieuws

Club Brugge en Simba brengen Club Moments naar je toe

Club Brugge zet een nieuwe stap in zijn digitale innovatietraject. Club gaat in zee met de Amerikaanse NFT-marktplaats Simba, zet zo een stap in de Blockchain-technologie en lanceert eind dit seizoen ‘Club Moments’.

De voorbije jaren investeerde Club sterk in zijn digitale evolutie om de fans nog beter te van dienst te zijn. Zowel op vlak van content, met het Club Media House, als op het vlak van online diensten. Zo breidden we de voorbije seizoenen onze digitale dienstverlening uit met een nieuwe App, het helpcenter ‘AskClub’, en het Club ID loyalty programma. Met Blox was Club de eerste Belgische voetbalclub met een Crypto-exchange partner en in het verlengde hiervan is een nieuwe blockchain partner een logische volgende stap.

Club is er van overtuigd dat fanbeleving in een snel veranderende digitale wereld cruciaal is. We geloven ook dat de snelheid, transparantie en mogelijkheden van blockchain een blijvende factor zullen zijn in de creatieve industrie, de contentwereld en de fanbeleving. Daarom lanceren we binnenkort onze eigen NFT-marktplaats.

NFT’s? Een NFT, of Non-Fungible Token, is een digitale versie van een object in de offline wereld, zoals foto’s, video’s, kunstwerken maar ook ervaringen. Via Blockchain technologie krijgen deze digitale assets een eigenaar die als enige de rechten op het object beheert. NFT’s zijn beperkt in aantal en uniek.

Via ‘Club Moment’s kan je dus nog dit seizoen eigenaar worden van een uniek Club Brugge-object, gaande van dé foto van de winnende kampioenschapstreffer over een video van Club Media House of een quote van Ruud Vormer. Op termijn kan deze technologie ons ook helpen om tickets of andere producten te koop aan te bieden, ons loyalty programma uit te breiden of in-game aankopen te doen.

CBO Bob Madou: “Digitaal innoveren betekent ook durven ‘springen’ met nieuwe technologie. We zijn er van overtuigd dat Blockchain en NFT's op termijn onderdeel worden van het dagelijks leven van ieder individu. De samenwerking met de expertise van Simba stelt ons in staat als club snel te leren over deze nieuwe wereld en ons team onder te dompelen in onze nieuwe digitale ambities. Hoe sneller we ons deze nieuwe wereld eigen maken des te vroeger we in staat zijn de mogelijkheden voor onze fans en partners, online en in ons nieuw stadion, te verbeteren op alle vlak."